loading...
farspezeshk
rezahatami بازدید : 0 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
با نزدیک شدن به ماه های داغ ابتدای سال جدید میلادی، شرکت هایی نظیر سامسونگ خودشان را آماده معرفی پرچمداران ۲۰۱۴ شان می کنند و در حالی که اکثر افراد روی ویژگی های سخت افزاری متمرکز شده اند، نمی شود فراموش کرد که تجربه کاربری دستگاه ها ارتباط زیادی با رابط کاربری آنها نیز دارد.

با بزرگ شدن نمایشگر تلفن های هوشمند، استفاده یک دستی از آنها بیش از هر ویژگی دیگری ضربه خورده و از آنجا که فعلا توقفی بر این روند متصور نیستیم، شاید چاره کار تنها در بهینه سازی رابط کاربری اپلیکیشن ها نهفته باشد تا از طریق یک سری دستکاری هوشمندانه، اهداف لمسی ضروری در تیررس انگشت شست کاربران قرار گیرند.

گفته می شود تصاویر جدیدی که در این خبر می بینید، مربوط به پتنتی از سامسونگ هستند؛ تلاشی دیگر برای آوردن تارگت های لمسی به "منطقه راحت" برای رسیدن انگشت شست بدون نیاز به حرکات ژیمناستیک. پیش از این هم سامسونگ با هدفی مشابه و از طریق یک ترفند نرم افزاری، امکان کوچک کردن اپلیکیشن ها را در گلکسی نوت ۳ فراهم آورده بود.

گویا این بار قرار است رابط کاربری اپلیکیشن ها از یک حالت اریب برخوردار شود تا دکمه های لمسی راحت تر توسط شست هدف قرار بگیرند. گزینه تغییر اندازه آیکون های لمسی نیز در این پتنت مورد اشاره قرار گرفته تا "مناطق راحت لمسی" بیشتر قابل شخصی سازی باشند.

آیا این قابلیت جدید را در گلکسی S5 خواهیم دید؟ وجود یک پتنت دلیلی قطعی برای ارائه یک قابلیت جدید نیست، ولی شاید الزام برای توجه بیشتر به تجربه استفاده یک دستی آسان از تلفن ها، باعث شود این پتنت خیلی زود توسط سامسونگ به مرحله عملیاتی برسد. چه محصولی بهتر از پرچمدار جدید.
ادامه مطلب

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
اول از همه، مهمترین مورد. عکس های این مطلب طرح های مفهومی هستند که افراد علاقه مند برای گلکسی S5 کشیده اند. پس آرامش خودتان را حفظ کنید.

رسانه های کره ای خبرهای غیررسمی تازه ای درباره گلکسی اس ۵ داده اند که در این مطلب جمع شان جمع است. اولین مورد استفاده از پردازشگر اسنپدرگون ۸۰۵ -برای مدل LTE- و چیپ اگزینوس ۶۴ بیتی -برای مدل 3G- است. این تقریبا بدیهی بود.

اما انگار هنوز جنس بدنه محصول نهایی نشده. در حالی که بیشترین احتمال، استفاده از بدنه ای با جنس مشابه گلکسی نوت ۳ (بافت شبیه چرم) است، ولی بدنه فلزی نیز از دستور کار خارج نیست. این احتمال می رود که سامسونگ دو مدل با سخت افزار یکسان و بدنه -و قیمت- متفاوت عرضه کند و روی یکی قیمت بالاتری بگذارد.

بقیه مشخصات تقریبا از الآن معلوم هستند. نمایشگر که قطعا AMOLED است، قطر آن را می شود از روی نسبت رزولوشن و تراکم پیکسلش حدس زد. چطور؟ اینطور که یکی از مدیران سامسونگ رزولوشن نمایشگر جدید را ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسل آن را ۵۶۰ اعلام کرده. بر اساس یک محاسبه ساده، قطر چنین نمایشگری ۵.۲۵ اینچ خواهد بود.

از اینها که بگذریم می رسیم به رم که ۳ یا ۴ گیگابایت خواهد بود (با پردازنده ۶۴ بیتی، ۴ گیگ جنبه تبلیغاتی تری پیدا می کند). کیفیت سنسور دوربین عقب نیز به احتمال قریب به یقین ۱۶ مگاپیکسل است، با همراهی دوربینی ۲ مگاپیکسلی در جلو. اما اینکه لرزشگیر اپتیکال نیز روی دوربین اصلی وجود دارد یا خیر، در هاله ای از ابهام است.

دست آخر نوبت به باتری می رسد که ظرفیت آن ۴.۰۰۰ میلی آمپر ساعت ذکر شده. برای تغذیه نمایشگری با کیفیت 2K، این مقدار کافی -یا در اصل ضروری- به نظر می رسد. اگر از زمان رونمایی محصول می پرسید هم که قبلا نوشتیم، اسفند ماه از همه ماه ها محتمل تر است ولی نیم نگاهی هم به بهمن داریم.

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
از صبح خبرهای مخلتفی درباره نمایشگرهای قابل انعطاف سامسونگ برای سال ۲۰۱۵ و تمرکز تجاری شرکت در سال ۲۰۱۴ خوانده اید، پس خودتان را برای این یکی هم حاضر کنید چون در کنفرانس تحلیلی این شرکت موارد دیگری هم بیان شده.

نه اینکه این روزها پیکسل ها از فرط درشتی در چشمان کاربران فرو می روند، سامسونگ می خواهد آنها را بیش از هر آنچه در تصورتان می آید کوچک کند. این نقشه راه دو سال آینده است.

بله قرار است نمایشگر آمولد تولیدی برای پرچمدار سال آینده سامسونگ، رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ (WQHD یا 2K HD) و تراکمی در حدود ۵۶۰ پیکسل در هر اینچ (احتمالا در قطری ۵.۲ اینچی) داشته باشند و اگر این کافی نیست در سال ۲۰۱۵ به سمت 4K یا Ultra HD خواهیم رفت، یعنی رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل.

در بالا هم نقشه راه تولید رم، چیپ پردازشی، سنسور دوربین و نمایشگر محصولات آینده را مشاهده می کنید. بله برای گلکسی S5 باید علاوه بر نمایشگر ذکر شده، سنسور ۱۶ مگاپیکسلی، چیپ ۶۴ بیتی با معماری ARM اختصاصی، و حداقل ۴ گیگابایت رم را پیش بینی کرد.

نمایشگرهای قابل انعطاف برای سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به کنار، سامسونگ در نظر دارد در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نمایشگرهای قابل لوله کردن را هم به تلفن های هوشمند ارزانی دارد.

مشخصات فنی همه چیز نیست، ولی در دنیایی با این سطح از رقابت مردم به سمت برندی می روند که به قدرت تکنولوژیک آن اعتماد پیدا کرده باشند. به نظر می رسد سامسونگ چیزی از این بابت کم نداشته باشد.

راستی سامسونگ با کنفرانس امروزش دست لودهندگان را از پشت بسته! تقریبا تمام چیزی که لازم است را درباره گلکسی S5 می دانیم.

دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
شایعات مختلفی درباره گلکسی S5 شنیده شده، از جمله سنسور اسکن چشمی که چیز دور از ذهنی -نه فقط برای سامسونگ- به نظر می رسد یا بدنه فلزی که معلوم نیست بالاخره به سری Galaxy S می آید، یا سامسونگ سری دیگری مثل Galaxy F را برای عرضه آن -البته که با قیمت بالاتر- تاسیس می کند.

با این حال جریان اصلی شایعات به راه افتاده و می شود در این بین اطلاعات کلی -و کلی اطلاعات- را به دست آورد.

بدنه، همچنان پلاستیک ولی این بار با بافت شبه چرم. به نظر می رسد نیاز سامسونگ به عرضه زودهنگام گلکسی S5 برای تقویت فروش کاهش یافته پرچمدارانش، باعث شود تغییر جدی در بدنه پرچمدار بعدی این شرکت نبینیم. با این حال استفاده از قاب پشتی با بافت شبیه ساز چرم می تواند خبر خوشی باشد، زیرا کیفیت و حس بهتری را که در گلکسی نوت ۳ دیده بودیم، با خود به همراه خواهد آورد و دیگر با محصولی به لیزی ماهی تازه روبرو نیستیم.

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، سنسور سونی یا سامسونگ؟ بالاخره شرکت های توشیبا و سامسونگ LSI نیز خود را به سونی رسانده اند و قرار است سنسورهای ۱۳ مگاپیکسلی شان را به تولید انبوه برسانند. سامسونگ با سنسور ISOCELL می خواهد کیفیت بهتری را رقم بزند. در این بین، رسانه های کره ای ادعا می کنند برای گلکسی S5 باید منتظر جایگزینی سنسورهای سونی با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی خود سامسونگ باشیم. در حالی که سنسورهای سونی جواب پس داده هستند، باید منتظر تصمیم نهایی سامسونگ بمانیم.

پردازنده ۸ هسته ای واقعی، ۶۴ بیتی. این تقریبا بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ در صدد است چیپ اگزینوس با ۸ هسته همزمان فعال و از نوع ۶۴ بیتی را در پرچمدارهای سال آینده خود بگنجاند. گفته می شود باید منتظر استفاده از اگزینوس ۶ که با فرآیند ۱۴ نانومتری تولید شده باشیم. این پیشرفت بزرگی خواهد بود. ولی سامسونگ به تنهایی این توان را ندارد که توسعه دهندگان را به ساخت اپلیکیشن های ۶۴ بیتی مجبور کند.

رم ۴ گیگابایتی. سامسونگ رم های پر سرعت موبایل با ظرفیت ۴ گیگابایت را آماده تولید انبوه دارد و شکی نیست اگر از چیپ ۶۴ بیتی استفاده کند، قطعا رم ۴ گیگابایتی را نیز در کنار آن قرار می دهد تا هم توان دستگاه بالاتر رود و هم برگ برنده ای مهم در بازار تبلیغ-محور این روزگار داشته باشد.

نمایشگر. فعلا هیچ خبری درباره اندازه نمایشگر نیست. احتمالا امسال را شاهد افزایش رزولوشن و تراکم پیکسل نخواهیم بود و شرکت ها به Full HD وفادار خواهند ماند. ولی ممکن است با طول و عرض فعلی دستگاه، نمایشگر اندکی بزرگتر شود. به هر صورت روز به روز دست های بیشتری به دعا بر می خیرند که بزرگ شدن نسل به نسل تلفن ها و نمایشگرها در جایی متوقف شود. باید دید شرکت ها بالاخره چه اندازه ای را بس می دانند!

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
در چهارراه شایعه، گوشه داغی متعلق به سامسونگ است و با نزدیک شدن به فصل زمستان و زمان معرفی پرچمدارهای این شرکت، هیزم کافی برای شایعه پردازان نیز فراهم می شود.

در جدیدترین خبر غیررسمی، این احتمال مطرح شده که گلکسی S5 به عنوان نسل بعدی پرچمدارهای سامسونگ، از سنسور اسکن چشم برخوردار شود.

همان طور که می دانید عنبیه چشم هر فرد نیز مثل اثرانگشت او منحصر به فرد و خاص است، بنابراین به لحاظ تئوریک سامسونگ و دیگر شرکت ها می توانند از اسکنر چشمی به جای اسکنر اثرانگشت برای باز کردن قفل تلفن ها استفاده کنند.

طبق شنیده ها، سامسونگ سخت مشغول توسعه این فناوری است و هر چند هنوز مشخص نیست چطور آن را پیاده خواهد کرد، ولی قرار گرفتن آن در گلکسی S5 به معنای درجه امنیتی بسیار بالاتری نسبت به سنسورهای اثرانگشت آیفون 5s و اچ تی سی وان مکس است.

البته دسترسی به این فناوری آنقدر مشکل هست که برای هضم شایعه، سس مخصوص توصیه کنیم.

پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
گویا با وجود فروش بالای گلکسی S4 که نزدیک شدن به آن آرزوی هر شرکت اندرویدی دیگری است، سامسونگ از نتایج به دست آمده راضی نیست و با این اعتقاد که می توانسته بهتر عمل کند، دارد خود را آماده رونمایی گلکسی S5 در نیمه ژانویه (دی یا بهمن) می نماید.

اگر به خاطر داشته باشید در بامداد ۲۵ اسفند سال ۹۱ بود که گلکسی S4 معرفی شد. پس تاریخ غیررسمی اعلام شده برای گلکسی S5 تقریبا دو ماه زودتر از زمان مورد انتظار برای رویداد بعدی سامسونگ است. یعنی معرفی مدل جدید، تقریبا ۱۰ ماه بعد از مدل قبلی که این می تواند باعث کاهش فروش گلکسی نوت ۳ هم بشود.

به هر صورت تا آن موقع، حدود سه ماه زمان باقی است ولی طبق انتظارها، گلکسی S5 با پردازنده ۶۴ بیتی Exynos 5430 که ۸ هسته پردازشی آن با استفاده از پردازش چندگانه نامتقارن، همزمان قادر به فعالیت هستند، معرفی خواهد شد.

از دیگر موارد قابل پیش بینی برای گلسی S5، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL، بدنه ضد آب و ضد گرد و غبار از جنس فلز، سنسور اثرانگشت، نمایشگر ۵ یا ۵.۲ اینچی و اندروید ۴.۴ است.

شما فکر می کنید سامسونگ نیازی به معرفی زودهنگام پرچمدار بعدی اش داشته باشد؟


سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰
همان طور که می دانید نسخه اصلی گلکسی S4 ضد آب نبود و سامسونگ کمی بعد گلکسی S4 Active را معرفی کرد تا پاسخگوی نیاز کاربران علاقه مند به تلفن های مقاوم در برابر آب و گرد و خاک باشد.

اما در حالی که برخی شایعات به معرفی گلکسی نوت ۳ اکتیو اشاره دارند، خبرهای غیررسمی دیگری حکایت دارند که این، تنها تلفن مقاوم سامسونگ نخواهد بود.

در اصل گفته شده که بر خلاف گلکسی اس ۴ و گلکسی نوت ۳ که هر یک دارای نسخه های اکتیو (مقاوم در برابر آب و خاک) شده اند یا خواهند شد، مدل اصلی گلکسی اس ۵ از ابتدا دارای بدنه ای مقاوم خواهد بود.

می پرسید چرا؟ به نظر می رسد استقبال خوب خریداران از گلکسی اس ۴ اکتیو باعث شده سران سامسونگ به فکر این بیفتند که در جریان تغییر طراحی نسل بعدی پرچمداران خود، این قابلیت ها را به طور عمومی در آنها بگنجانند تا رقیبی برای محصولات سونی و دیگر پرچمداران شیک بازار باشند.

بیشترین خواسته ها از سامسونگ معطوف به تغییر طراحی و متریال مورد استفاده در تلفن های رده بالای این شرکت است. حال که به نظر می رسد بدنه فلزی و نمایشگر نشکن را باید دو جز اصلی طراحی گلکسی S5 به حساب آورد، مقاوم سازی بدنه در مقابل آب و خاک نیز به نظر قابل پیش بینی می آید. شما در این باره چه نظری دارید؟
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 23
  • بازدید کلی : 70